Over ons

 

Borgerhoff&Lamberigts















S

 

Steven werkte bij Q-Music en was op zoek naar een uitgever voor zijn boek ‘Heroes’, over de muzikale helden van Belgische artiesten. Kristof was aan de slag in de uitgeverswereld.
 Beiden vonden dat het uitgeven van boeken anders en beter kon. En dus begonnen ze met hun eigen uitgeverij ‘Borgerhoff&Lamberigts’. Aan de keukentafel. Hoopvol, ambitieus en against all odds. Het was decennia geleden dat er in Vlaanderen nog een nieuwe uitgever opgedoken was. Hun plan was dus, inderdaad, vermetel. Rebels with a cause.

Borgerhoff & Lamberigts werd gevestigd tussen Brussel en Brugge, in Gent dus. Het succes trad bijna onmiddellijk in met de faction-reeksen True Crime en Mysteries, met de opstart van de reeks sportbiografieën Icons of Sport en met enkele opvallende culinaire boeken. 
Zowel het aantal als de verscheidenheid aan uitgaven werden, zeker met de uitbreiding van de personeelsformatie, al snel de hoogte ingejaagd. 

Momenteel realiseert B&L boeken binnen acht fondsen: actua, sport, art, culi, lifestyle, pop culture, thrillers en young adult&kids.

Maar de constante bleef:

  • veel aandacht voor een originele en frisse vormgeving en een aparte ‘B&L’-stijl, al bekroond met verschillende grafische prijzen
  • het grotendeels uitgaan van eigen, originele ideeën en concepten, met de klemtoon op Vlaamse content
  • grote nadruk op een intensieve pers- en promotie-aanpak en op ruime commerciële acties.

Begin 2010 verhuisde Borgerhoff&Lamberigts naar een nieuw pand in het hartje van Gent. Dit betekende meteen de start van een hele reeks bestsellers die van B&L aan het begin van dit decennium een van de meest succesvolle en zeker een van de meest spraakmakende uitgeverijen van het land maken. 

Sinds 2010 boekte Borgerhoff & Lamberigts meer dan 50 top-tien noteringen, waaronder: ‘Peter Goossens, Sergio Herman en Roger Van Damme’, ‘Dag Vlaanderen!’ (Christophe Deborsu), ‘Het Grote (en het Kleine) Kabouter Wesley Boek’ (Jonas Geirnaert), ‘De Flandriens’ en ‘De Flandriens in het Veld’,  ‘Wie is er bang van de islam?’ (Selahattin Koçak), ‘Pleidooi voor een eerlijke politiek’ (Ivan De Vadder), ‘Het Ultieme Wielerhandboek van Tom Boonen’, ‘Rik De Saedeleer: de stem van ons voetbal’ (Carl Huybrechts), ‘Een politieke geschiedenis’ (Linda De Win, Tobback, Eyskens & De Croo), De Meesterbakker (Sofie Dumont), Amazing Astrid Bryan, De Ware De Wever, Wie gelooft die coureurs nog? (Hans Vandeweghe), De Keuken van Sofie (Sofie Dumont), Marc Degryse, Sven Nys-Mijn Leven, Tot u spreekt Jan Mulder, verschillende Thuis-boeken, Keep it Simple (Kevin De Bruyne), Liens Lichte Klassiekers (Lien Willaert), Intifada en Macht (Luc Deflo), Politiek (Carl Devos), Tax me if you can (Michel Maus), 10.000 vragen uit 20 jaar Blokken, Nog een Breiboek? (Veronique Leysen), Nooit meer diëten I, II en III (Sandra Bekkari), Oorlog om de Geesten en Harde Tijden (Rudi Vranckx)...

Borgerhoff & Lamberigts breidde intussen zijn activiteiten ook gevoelig uit in verschillende richtingen.

1. Er werd een participatie verworven in AGORA om een betere greep en controle te hebben op de verkoop, de distributie en de promotie van onze boeken. Op die manier bereiken we een servicegraad van 99% in de volle breedte en diepte van de afzetmarkt, niet alleen in de gewone retailpunten (boekhandels, supermarkten, boekenclubs, krantenwinkels...), maar ook in additionele verkoopspunten (winkels met een specifiek aanbod – sportwinkels, interieurwinkels, food stores enz.). Zie ook www.agorabooks.com

2. Sinds begin 2012 kwam er ook een televisiepoot bij: BORGERHOFF & LAMBERIGTS TV. Dit productiehuis onderscheidde zich de voorbije jaren onder meer met volgende programma's:

- 'Fans of Flanders' (sinds september 2012, een infoprogramma voor expats)

- een vierdelige documentaire reeks over Boudewijn (Canvas, juni 2013)

-  een zesdelige documentaire reeks over familiebedrijven (Canvas, januari 2014)

- de documentaire reeksen over het leven van gefortuneerde mensen The Sky is the Limit (Vier, sinds februari 2014)

- een achtdelige reeks over filosofie Het Voordeel van de Twijfel (Canvas, december 2014)

 Zie ook http://www.borgerhoff-lamberigts.tv

3. Borgerhoff & Lamberigts participeert ook in  BELMODO, het fashion content house van Tiany Kiriloff. Belmodo verhuisde in augustus 2014 naar de kantoren van Borgerhoff & Lamberigts in Gent. Belmodo wil zich zo verder professionaliseren en zijn centrale plaats als mediabedrijf voor mode, beauty en lifestyle verankeren en verdiepen. 

Belmodo ontstond in 2010 op initiatief van Tiany Kiriloff, Angelique Foré & Michaël Schockaert. Zij bouwden met www.belmodo.tv een eigen website voor fashion, beauty & lifestyle uit. Daarnaast is er ook Belmodo Media dat gespecialiseerd is in video- & fotoproducties, copy- & blogwriting en marketingcampagnes rond mode. Daarmee is Belmodo de grootste onafhankelijke speler in de online fashion media, met meer dan 65.000 Instagramvolgers. Zie ook http://belmodo.tv

4. Borgerhoff&Lamberigts is verder online actief via TAGMAG, een nieuwssite en community voor jongeren met interesse in entertainment, tech en lifestyle. 

Zie ook tagmag.news

 

Blijf op de hoogte

Wens je op de hoogte te blijven van onze nieuwste publicaties en promoties? Schrijf je dan nu in op onze nieuwsbrief.

Onzetop 5